Czym jest gamifikacja w edukacji, czy biznesie?
Krótko mówiąc gamifikacja, to wprowadzenie mechanizmów znanych z gier komputerowych do tradycyjnych procesów biznesowych (sprzedaż, marketing, obsługa klienta itd.), edukacyjnych (uczelnie, onboarding w firmach) i wielu innych.
Celem końcowym gamifikacji jest z reguły:
- zwiększenie zaangażowania uczestników w zgrywalizowany proces,
- podniesienie ich motywacji,
- usprawnienie poziomu zapamiętywania materiału
- szybsze i bardziej efektywne przekuwanie wiedzy w realne umiejętności niezbędne w codziennej praktyce zawodowej.
Korzyści z gamifikacji procesów jest znacznie więcej, jeśli chcesz się o nich dowiedzieć sprawdź wpis na naszym blogu.
Obecnie ciężko jest sobie wyobrazić dziedzinę, która nie mogłaby wykorzystać dobrodziejstw gamifikacji, jednak nie zawsze tak było.
Od czasu, gdy gamifikacja, inaczej zwana grywalizacją, zaczęła zyskiwać swoją popularność, wiele organizacji zaczęło kwestionować jej użyteczność.
Mimo tego gamifikacja, czy inaczej - zgrywalizowanie tradycyjnych procesów w edukacji i biznesie pozwoliło jej pionierom uzyskać spektakularne efekty!
W dzisiejszym wpisie przygotowaliśmy dla Ciebie listę najbardziej spektakularnych osiągnięć uzyskanych przez światowe firmy dzięki zastosowaniu gamifikacji.
Na początek krótkie wprowadzenie, które da Ci pogląd na to, czym wyróżniają się zgrywalizowane procesy.
Gamifikacja w edukacji i biznesie - jakie elementy należy wprowadzić?
O jakie elementy należy uzupełnić tradycyjny proces, aby spełnił kryteria gamifikacji?
- sprecyzowany cel - znana od początku stawka, o którą toczy się gra,
- reguły gry - w tym także ograniczenia, które są znane od początku rozgrywki, sprawiedliwe i obiektywne,
- poziomy trudności - rozgrywka jest podzielona na etapy, które stanowią pośrednie wyzwania i pozwalają wizualizować osiągnięcia na drodze do celu,
- interakcje z otoczeniem - informacja o postępach podawana jest na bieżąco w trakcie rozgrywki, a po zakończeniu każdego etapu uczestnik otrzymuje szczegółowy feedback,
- multimedialność - zaangażowanie wielu zmysłów, dzięki sprawieniu, że rozgrywka łączy elementy wizualne, głosowe, animacje, ponadto jest kolorowa i atrakcyjna dla użytkownika,
- zaangażowanie emocjonalne - rozgrywka powinna stymulować nie tylko zmysły, ale także emocje, aby użytkownik “zanurzył się” i zmotywował do działania,
- elementy rywalizacji - odpowiadają za czynne zaangażowanie w proces, nawet, jeśli jest on długotrwały.
Gamifikacja w biznesie - Lista case-study
ClinicalAdvisor.com
Wprowadził platformę społecznościową, które zwiększyła zapisy o 300%, komentarze o 400%.
TeleFlora
Zwiększenie ruchu z Facebooka o 105% i współczynnika konwersji o 92% w sklepie internetowym.
Teleflora zgrywalizowała swój sklep dzięki systemowi zwiększającej zaangażowania społecznościowe i oferując punkty za poszczególne działania w sklepie.
Przetestuj demo Edustrady
Nowoczesna platforma do rozwoju i motywacji pracowników oparta na gamifikacji.
Dołącz do nich!
Dołącz do tych firm i wypróbuj demo Edustrady - zgrywalizowanej platformy motywacyjno-szkoleniowej. Zwiększ zaangażowanie swoich pracowników i inwestuj w rozwój swoich kadr.
Gamifikacja w Edukacji - case-studies
Deloitte Leadership Academy
Zwiększenie zaangażowania użytkowników w platformie edukacyjnej o 46,6%.
Deloitte: programy szkoleniowe, które zostały grywalizowane, zajmowały o 50% mniej czasu i znacznie poprawiły długoterminowe zaangażowanie uczestników.
W ciągu trzech miesięcy liczba dziennych odwiedzin na portalu Leadership Academy wzrosła o 46,6%, w stosunkowo do typowych 12 miesięcy.
Gamifikacja w edukacji i biznesie przynosi realne efekty!
Powyższe case-studies dobitnie pokazują, że gamifikacja w edukacji i biznesie może usprawnić typowe procesy, nawet wówczas, gdy są zoptymalizowane.
Gamifikacja pozwala osiągnąć nowy poziom rezultatów, dlatego warto ją wypróbować.
Zapoznaj się z naszym system zwiększającym motywację i zaangażowanie pracowników i dowiedz się więcej o Edustradzie, lub wypróbuj demo naszej platformy (kliknij w baner - poniżej).
EDUSTRADA